.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چه كسي رئيس مجلس مي‌شود؟

در حالی که قرار است، چهارشنبه پنجم خرداد، انتخابات هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی برگزار شود، گزارش‌ها حاکی است، علی لاریجانی، صندلی ریاست را در هیأت رییسه مجلس از آن خود خواهد کرد.

هرچند بیشتر نمایندگان اصولگرای مجلس هشتم، منتقد عملکرد هیأت رییسه انتقاداتی هستند، ولی از عملکرد لاریجانی رضایت نسبی دارند و همین امر، خود موجب شده است تا روز به روز، بر شمار نمایندگان حامی ریاست وی بر مجلس شورای اسلامی افزوده شود تا آنجا که می‌توان رأی چشمگیر علی لاریجانی در روز چهارشنبه را پیش‌بینی کرد.

در همین راستا، اسدالله بادامچیان، از چهره‌های سرشناس مجلس با اعلام حمایت خود و همفکرانش از لاریجانی در انتخابات هیأت رییسه اظهار داشت: «عملکرد آقای لاریجانی در ریاست مجلس بسیار خوب بوده و تاکنون بهترین عملکرد را در میان رؤسای مجالس گذشته، داشته و نیز توانسته است با حفظ استقلال مجلس، با قوه قضائیه و دولت همراهی داشته و سلایق گوناگون موجود در مجلس را نیز جلب نماید.»

از سوی دیگر، حسن غفوری فرد از دیگر اصولگرایان مجلس هشتم نیز با مثبت ارزیابی کردن عملکرد لاریجانی، گزینه مطلوب خود را ابقای هیأت رییسه کنونی دانست.

كاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی و تجری، عضو هیأت رییسه کمیسیون قضایی مجلس در حمایت از عملکرد رییس قوه مقننه، حضور مؤثر وی و گروه همفکرش را در مسایل بین‌المللی از نقاط قوت مجلس هشتم نسبت به مجالس پیشین برمی‌شمارند.

اظهارنظرهای دلخوش اباتری و بیژن نوباوه نیز که از نمایندگان نزدیک به دولت هستند، برای تکذیب دو دستگی بین فراکسیون اکثریت کافی است؛ در حالی که نوباوه، عملکرد ریاست مجلس را در راستای حفظ شأن مجلس برآورد می‌کند، اباتری شخصیت برجسته لاریجانی را غنیمتی برای مجلس می‌داند که باید توسط نمایندگان مورد استفاده قرار گیرد.

گفتنی است، قاطبه نمایندگان از اصولگرا گرفته تا اعضای فراکسیون اقلیت مجلس، عملکرد لاریجانی در دو سال گذشته را نقطه قوت هیأت رییسه می‌دانند تا آنجا که قدرت الله علیخانی، نمره رییسه قوه مقننه را بیست ارزیابی کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.25 seconds.